Menú
 Inici
 Qui som i que fem
 Noticiari de fauna
 Grups de treball
 La Llúdriga
 L'article de l'Ham
 La foto denúncia
 Concurs fotografia
 Voluntariat ambiental VOLCAM
 Agenda d'activitats
 Ecologistes de Catalunya
 Grup decreixement Pla de l'Estany
 Grup de consum La Cistella
 Custòdia del territori
 Enllaços
 Contacte

Subscriu-te
Envia'ns el teu e-mail i et mantindrem informat/da de totes les novetats!
Nom:

Adreça electrònica:

 
Inici
Limnos desmenteix les paraules de l’alcalde de Banyoles on s’acusava l’entitat d’actuar políticament   Imprimir  Adreça electrònica 

Limnos ha enviat una carta a l’alcalde de Banyoles on s’adjunten el total de 17 comunicats de premsa realitzats per Limnos contra l’ajuntament de Banyoles durant el període de govern d’ERC 2003-2007, els quals inclouen un comunicat de premsa de Limnos en contra de l’actuació de la pista d’atletisme del Parc de la Draga tal com recullen els mitjans de comunicació en les hemeroteques.

 

Després de les paraules de l’alcalde de Banyoles de divendres passat on es lamentava que Limnos actués políticament en el cas dels parterres, Limnos vol aclarir aquests dubtes de l’ajuntament abans de tancar definitivament el tema de les obres del carril bicicleta. De fet és fals que Limnos no digués res en les obres de la pista d’atletisme del Parc de la Draga tal com va manifestar l’alcalde. En no ser el parc de la Draga Cultural d’Interès Nacional (no és un Jardí Històric com el passeig Darder ja que es va realitzar l’any 1992) aquesta denúncia no es va fer a Patrimoni del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, tot i que posteriorment l’activitat va requerir també d’una regulació per necessitat d’una prospecció arqueològica.

 

De fet es incomprensible que s’acusi d’interès polític el fet de denunciar una irregularitat d’unes obres de l’ajuntament que ells mateixos han reconegut que havia estat un error. De fet aquest és un dels objectius de Limnos vetllar per la protecció del patrimoni natural de la comarca del Pla de l’Estany, i això és el que simplement  Limnos ha fet.

 

L’entitat demana a l’actual Ajuntament més diàleg, participació i consens, i saber entendre quin és el paper de Limnos dins la societat banyolina. Per tot plegat han convidat als membres del govern a tenir una reunió amb ells per aclarir les paraules i dubtes que hagin pogut sorgir arrel d’aquesta polèmica.

 

 

Banyoles , 17 de març de 2009

 

 

Aquesta és la Carta enviada a l'Alcalde:

 

Il·lustríssim Alcalde de Banyoles,

Miquel Noguer

 

Sr.

 

Ens dirigim a vostè amb aquesta carta després de sentir uns declaracions públiques on s’acusava a la nostra entitat d’actuar segons interessos polítics o afinitats polítiques. Des de la Junta de Limnos es consideren que aquestes declaracions són greus doncs acusen a una entitat social, independent, no lucrativa i que funciona completament amb voluntariat, d’actuar segons finalitats polítiques, un fet completament sense fonament, i que embruta el nom i la imatge d’una entitat amb més de 21 anys d’existència i 130 socis.

 

Davant d’aquestes acusacions, Limnos vol manifestar el seu malestar per les declaracions, sobretot perquè els arguments esgrimits sobre la nostra inactivitat quan governava ERC, per exemple en casos com el de la pista d’atletisme, son falsos.

 

Per tot plegat li manifestem:

 

  1. Que Limnos és una entitat que per estatuts s’encarrega de defensar els interessos corresponents a la conservació del patrimoni natural de la nostra comarca, per sobre els interessos dels ajuntaments, d’entitats, empreses i de les persones.
  1. Que Limnos el que fa és denunciar o actuar contra els projectes de l’ajuntament, no contra l’ajuntament i que per tant, es critiquen els projectes i les actituds dels representants del poble, i no la militància política dels mateixos.
  2. Que en el cas de les obres del carril bici s’ha actuat fent una denúncia i publicant el fet a la premsa, una irregularitat reconeguda pel mateix ajuntament, fet al qual no se li pot atribuir cap mena de finalitat política en si mateixa.
  3. Que Limnos va denunciar en el seu moment les obres de la pista d’atletisme del Parc de la Draga (veure fons de notícies de radio Banyoles). Que en no ser el parc de la Draga Cultural d’Interès Nacional (no és un Jardí Històric com el passeig Darder ja que es va realitzar l’any 1992) aquesta denúncia no es va fer a Patrimoni del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, tot i que posteriorment l’activitat va requerir també d’una regulació per necessitat d’una prospecció arqueològica.
  4. Que no es veritat que l’actitud de Limnos sigui diferent en el govern actual que en l’anterior. Adjuntem a continuació una relació de notes de premsa i denúncies de Limnos contra ERC de Banyoles en el període 2003-2007 (entre altres, disponibles a www.limnos.org):

 

  • Limnos s’oposa a la creació de la pista d’atletisme al Parc de la Draga 16-12-06
  • Limnos reclama un pacte de ciutat pel futur urbanístic de l'eix Farga-Monestir-Can Castanyer 10-10-06
  • Limnos demana més control de la contaminació acústica al front d'Estany 8-8-06
  • Limnos discrepa de les estassades massives de vegetació i del drenatge d'aiguamolls a l’Estany 16-3-06
  • Limnos demana a l'Aj. de Banyoles la millora en la gestió dels recs per evitar problemes als regants 9-9-05.
  • Limnos s’oposa a l’eliminació del camí que voreja l’Estany de Banyoles al sector Amaradors 5-9-05
  • LIMNOS promou la declaració de Bé Cultural d’Interès Nacional dels recs de Banyoles 9-6-05
  • Aigües negres a la riera Canaleta 19-4-05
  • Limnos demana més protecció al rec d'en Teixidor a les obres de construcció del CEIP La Draga20-2-05
  • Limnos demana més protecció als recs en el projecte d'urbanització del sector UP8 de Banyoles 9-1-05
  • Limnos discrepa de la valoració positiva feta per l'ajuntament de Banyoles dels Mundials de Rem 16-8-04
  • Els efectes col·laterals del Mundial de Rem. 5-8-04
  • Seguiment dels Mundials de Rem.28-7-04
  • El projecte d'aparcaments al voltant del Rec Major hipoteca el principal dit verd de l'Estany 6-7-04
  • Manifest per a la creació d'un Parc Natural al Pla de l'Estany 12-5-04
  • LIMNOS denuncia la lamentable actuació urbanística de la riera Canaleta. 11-5-04
  • A Banyoles i al Pla de l'Estany, ni pudors ni aigües brutes. Denúncia abocaments als recs de Banyoles. 1-4-04

 

  1. Amb aquest llistat queda demostrat que amb ERC al govern Limnos va elaborar en quatre anys un mínim de 17 comunicats contra o en relació a l’ajuntament, i en els dos anys de governs CIU PSC, en prou feines hi ha hagut  tres o quatre notes de premsa o denúncies (tema parterres carril bici, laser de Le vip, Mundial de piragüisme...).
  2. Reclamem a l’actual Ajuntament més diàleg, participació i consens, i saber entendre quin és el paper de Limnos dins la societat banyolina. Per tot plegat l’emplacem a tenir una reunió amb nosaltres.

 

 

Atentament

 

 


 
 Powered by: Mambo Open Source (Free Software released under the GNU/GPL License)
 Disseny web i hosting: www.jllorens.net
Limnos. Associació de Defensa del Patrimoni Natural de Banyoles i Comarca Contactar